Archiwum konferencji
Innowacyjność zarządzania w administracji publicznej oraz w przedsiębiorstwach 2012
18.12.2012 Innowacyjność zarządzania w administracji publicznej oraz w przedsiębiorstwach
Tytuł konferencji: Innowacyjność zarządzania w administracji publicznej oraz w przedsiębiorstwach
Konferencja z dnia: 18 grudnia 2012
Miejsce: Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie
Cel konferencji:
- innowacyjność administracji i przedsiębiorstwa;
- uwarunkowania, potencjał innowacyjny, transfer innowacji i wspieranie
- innowacyjności w przedsiębiorstwach i administracji;
- intraprzedsiębiorczość jako innowacyjna koncepcja zarządzania;
- administracja jako quasi przedsiębiorstwo;
- wskazanie wspólnych obszarów współpracy biznesu i administracji publicznej;
- współpraca prywatno - publiczna;
- partnerstwo prywatno - społeczne;
- odpowiedzialne inwestycje;
- zrównoważone zamówienia publiczne;
- odpowiedzialna konsumpcja
- cyfryzacja administracji publicznej i prywatnej (w przedsiębiorstwach) i współpraca między tymi systemami;
- koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu i administracji publicznej;
- zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwie i administracji publicznej;
- procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie i administracji publicznej;
Tematy, omawiane problemy, obszary tematyczne:
1.Wielokryterialne podejmowanie decyzji w budownictwie komunikacyjnym.
2.Informacyjne podstawy podejmowania decyzji kierowniczych ze szczególnym uwzględnieniem decyzji finansowych w małych i średnich przedsiębiorstwach.
3.Polski handel zagraniczny w aspekcie Konwencji CITES.
4.Systemy zarządzania środowiskowego w wybranych przedsiębiorstwach.
5.Opracowanie programu mającego na celu kształcenie oraz poszerzanie kompetencji kadr samorządowych w obszarze środowiskowym.
6.Innowacyjność usług turystycznych.
7.Warunki pracy a efektywność przedsiębiorstwa.
8.Innowacyjność procesów zarządczych w organizacji.
Komitet naukowy:
- Prof. zw. dr hab. Bronisław Sitek
- Prof. zw. dr hab. Witold Pokruszyński
- Prof. dr hab. Zdzisław Majkut
- Prof. dr hab. Zbigniew Semadeni
- Dr hab. Magdalena Sitek, prof WSGE
- Dr Bożenna Barbachowska
- Dr Sebastian Bentkowski
- Dr Wacław Brzęk
- Dr Wojciech Niklas
Komitet organizacyjny:
- Dr hab. Magdalena Sitek, prof. WSGE – przewodnicząca
- Mgr Sylwia Ćmiel
- Mgr Iwona Niedziółka
- Mgr Aleksandra Ukleja
- Mgr Miłosz Ukleja
- Małgorzata Radecka – sekretarz
Program konferencji:
Rejestracja godz. 09.30-10.00
I SESJA godz. 10.00-12.15
Powitanie gości
Prof. zw. dr hab. Witold Pokruszyński – Prorektor ds. Dydaktycznych WSGE
Dr Wacław Brzęk – Dziekan Wydziału Nauk Społecznych WSGE
Prof. zw. dr hab. Bronisław Sitek– Pełnomocnik Rektora WSGE ds. Naukowych
Krzysztof Wojciech Mączewski – Geodeta Województwa Mazowieckiego. Dyrektor Departamentu Geodezji i
Kartografii Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Bożena Żelazowska – Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Województwa
Mazowieckiego
TEMAT: SYSTEMY KONTROLI ADMINISTRACJI
Moderator: dr Wacław Brzek 1. Urszula Pasławska – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa - System kontroli i audytu
wykorzystania środków europejskich przez samorząd terytorialny 2. Dr Stanisław Bułajewski (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w
Olsztynie)
Funkcja kontrolna rady jako element właściwego zarządzania w gminie i powiecie
- Prof. dr hab. Edward Kołodziński (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie) - Wprowadzenie do zastosowania sztucznej inteligencji we wspomaganiu podejmowania decyzji w działalności administracji publicznej
- Dr Sebastian Bentkowski (Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w
Olsztynie) - Rola kontroli i audytu w podnoszeniu jakości działań administracji publicznej 5. Robert Typa – Centralne Biuro Antykorupcyjne –
Systemy przeciwdziałania korupcji w samorządzie terytorialnym
- Dr inż. Bolesła Szomański - Umbrella – Bezpieczeństwo informacji w normach i przepisach prawnych
dotyczących administracji
- Jarosław Kantecki – Zastępca Dyrektora ds. postępowania - Izba Celna w Olsztynie -
Od modernizacji do innowacji – Służba Celna w służbie biznesu
- Dr Wacław Brzęk (WSGE), dr hab. Wincenty Bednarek, prof. WSGE – Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w Służbie Cywilnej
Dyskusja 12.00 – 12.15
Przerwa kawowa godz. 12.15-12.30
II SESJA godz. 12.30-13.45
TEMAT: ZAGADNIENIA E-ADMINISTRACJI W REGIONIE
Moderator: prof. zw. dr hab. Witold Pokruszyński
- Krzysztof Wojciech Mączewski – Geodeta Województwa Mazowieckiego. Dyrektor Departamentu
Geodezji i Kartografii. Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Informatyzacja administracji publicznej w świetle doświadczeń Województwa Mazowieckiego
- Mgr inż. Paweł Tabęcki – Departament Geodezji i Kartografii Urzędu. Marszałkowskiego
Województwa Mazowieckiego w Warszawie
Model infrastruktury teleinformatycznej w Samorządzie Województwa Mazowieckiego
- Prof. dr hab. inż. Marek Lisiecki (UKSW) - Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu instytucjami
publicznymi
- Mgr inż. Ewa Świtała – Departament Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Mazowieckiego w Warszawie -
Wykorzystanie informacji przestrzennej w zarządzaniu gminą i powiatem
- Dr Tadeusz Truchanowicz (WSGE), mgr inż. Jerzy Witkowski (WAT) – Systemy zarządzania
środowiskowego w wybranych przedsiębiorstwach (część I)
- Dr Bożenna Barbachowska (WSGE) – Rola informacji w zarządznaiu małymi i średnimi
przedsiębiorstwami ze szczególnym uwzględnieniem infomacji finansowych
- Dr Wojciech Niklas (WSGE) – Amerykańskie meandry wyborcze
- Mgr Adam Nowacki (WSGE) – Innowacyjne zarządzanie w przedsiębiorstwach sektora MSP
podniesieniem jakości i konkurencyjności III SESJA godz. 13.45
TEMAT: ADMINISTROWANIE INSTYTUCJAMI KULTURY
Moderator: dr hab. inż. Jerzy Zawisza, prof. WSGE
- Bożena Żelazowska – Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu
Województwa Mazowieckiego –
Instytucje kultury, zarządzanie i finanse na Mazowszu
- Dr Adam Czyżewski – Dyrektor Muzeum Etnograficznego w Warszawie
Muzeum – samorząd efekt synegrii
- Dr Michał Strąk (Wszechnica Polska)– dyrektor Biblioteki Publicznej Województwa Mazowieckiego i
Miasta St. Warszawy
Bariery zarządzania w administracji publicznej
- Dr hab. inż. Jerzy Zawisza, prof. WSGE - Bezpieczeństwo imprez masowych
- Mgr Sławomir Kustra – Bezpieczeństwo energetyczne
- Dr Aleksandra Szejniuk (WSGE) – Warunki pracy a efektywność przedsiębiorstwa
- Dr Tadeusz Truchanowicz (WSGE) – Wielokryterilne podejmowanie decyzji w budownictwie
komunikacyjnym
- Justyna Maciąg (AWF Katowice), Luiza Mańkowska-Wróbel (PWSZ, Oświęcim), dr Krzysztof
Dziurzyński (WSGE Józefów) - Studia menedżerskie jako miejsce kształtowania kreatywności
studentów kierunku zarządzanie
- Prof. zw. dr hab. Bronisław Sitek (WSGE) – Reforma adminsitracji z perspektywy historycznej
- Dr hab. Magdalena Sitek (WSGE) - Organizacja i zadania Europejskiej Szkoły Adminsitracji
- Mgr Sylwia Ćmiel (WSGE)– Innowacje w organizacji – analiza porównawcza Polski na tle innych
państw UE
- Mgr Iwona Niedziółka (WSGE)– Innowacje w turystyce
Podsumowanie konferencji i lunch
Adresaci konferencji:
Adresatami konferencji byli nauczyciele akademiccy zajmujący się zarządzaniem w przedsiębiorstwie i administracji publicznej, zwłaszcza w samorządach. Adresatami są również klasyczni administratywiści, którzy widzą konieczność współpracy administracji publicznej z podmiotami prywatnymi. Do udziału w konferencji zaproszeni są również przedsiębiorcy współpracujący z administracją publiczną (samorządami) przy realizacji różnego rodzaju przedsięwzięciach w ramach partnerstwa prywatno - publicznego, a dla których innowacje są drogą do zwiększenia swoje potencjału oraz wzmocnienia współpracy. W końcu adresatami konferencji są instytucje i pracownicy z administracji publicznej, zwłaszcza z samorządów, dla których innowacja jest drogą do zdynamizowania działalności jednostki, którą kierują.
Partnerzy konferencji:
UMBRELLA - STOWARZYSZENIE KONSULTANTÓW,
Wyższa Szkoła Gospodarki Euroregionalnej im. Alcide De Gasperi w Józefowie